Browsing articles tagged with "netden arşivleri - Rabish.net"
Eki 1, 2017
R@bi@Sen

DUVAĞIMIZ YIRTILDI!!!

Duvağımız yırtıldı hanımlar!
Tesettür dediğimiz örtüler bizleri setr etmeye yetmiyor artık.
Başörtüsü serbest ama tesettürün saygınlığı, ağırlığı kalmadı.
Yanlış giden bir şeyler var farkında mısınız?
Arakan, Yemen, Suriye… Aç kaldılar, zulüm gördüler, öldürüldüler. Hepsine üzüldük, ağladık lâkin bizim hallerimiz daha içler acısı.
Çekmeceler dolusu başörtüleri, dolaplar dolusu giysi bizi örtmeye yetmiyor.
Sanal fotoğraf albümlerimiz herkesin ceplerinde geziyor.
Ayetler sadece güzel selfielerimizi tamamlamak için kullanılan (haşa) sıradan cümlelere dönüştü. “Beni gece gömün ki, cesedimi erkekler görmesin” diyen Fatıma anamızın ihlasından eser yok üstümüzde.
Duvağımız yırtıldı hanımlar!
Kadınlarımız utanmayı, erkeklerimiz kıskanmayı unuttu!!!!

Eyl 23, 2017
R@bi@Sen

Dünyanın En Güzel Kadını

Adamın biri halini şikayet etmek için bir ALLAH dostuna gitti ve şöyle dedi: Efendi hazretleri! Hanımımı ilk gördüğüm zaman, kendi kendime; “ALLAH şu alemde ondan daha güzelini yaratmamış” dedim. Nişanlanınca, onun gibi çok kadın olduğunu gördüm. Evlenince, ondan çok daha güzelleri olduğunu fark ettim. Evliliğimizin üzerinden yıllar geçince, baktım ki, bütün kadınlar benim hanımımdan daha güzelmiş.
O zat dedi ki: Evladım! Sana bundan daha dehşetli ve acı olan bir şey anlatayım mı?
Adam: Evet.
O zat: Sen dünyadaki bütün kadınlarla evli olsaydın, elbette sokakta başı boş gezen köpekleri hanımlarından daha güzel görürdün.
Adam: Niçin böyle dediniz?
O zat: Çünkü problem hanımında değil…
Asıl problem şu; İnsana açgözlü bir nefis, harama bakan bir göz, ALLAH tealadan utanmayan bir kalp verilmiş olmasıdır. Böyle birinin gözünü ancak kabrin toprağı doyurur. Evladım! Senin problemin, gözünü harama yummamandır. Hanımının eskisi gibi gözünde güzelleşmesini ve dünyanın en güzel kadını olmasını ister misin?
Adam: Evet.
O zat: Gözünü haramdan koru ve daima ALLAH tealaya dua edip, hanımını sana güzel göstermesini ve seni onun sevgisiyle rızıklandırmasını istemeyi unutma!

Nefsini açgözlülükten, Gözünü haramdan korursan ve ALLAH’tan utanırsan hanımının dünyanın en güzel kadını olduğunu görürsün.

Eyl 22, 2017
R@bi@Sen

Enâniyet

Kendini beğenip büyük görme, bencillik. Egoistlik.
Kıyâmet günü Allahü teâlâ üç kimse ile konuşmaz, yüzlerine bakmaz, onları tezkiye etmez (temizlemez) ve onlara çok acıklı bir azâb verir. Bu üç kişiden biri de yoksul veya fakir olup da, enâniyet sâhibi olan kimsedir. (Hadîs-i şerîf-Sahîh-i Müslim)
Ben yaptım, ben gördüm, ben söyledim diyen kimse, bununla enâniyetine işâret etmiştir. Akıllı kimse ben yaptım, ben gördüm, ben söyledim nasıl diyebilir. (Abdülhak Dehlevî)
Enaniyet, Allah’ın insana ihsan ve ikram eseri olarak verdiği nimetleri sahiplenip kendine mal etmesi ve kendinden bilmesidir. Yani enaniyetli bir kişi, üzerinde parlayan kabiliyet ve nimetleri Allah’tan değil de kendinden biliyor. Mevhum ve itibari olan sahiplenme duygusunu hakiki bir şekle çevirerek, her şeye ene ile sahiplenmek istiyor. Benim gözüm, benim kulağım, benim sesim, benim gücüm, benim aklım diye diye işi hakiki benliğe götürüyor. Yani artık bu nimetleri kendinin kabul etmeye başlıyor. Tehlikeli olan da bu durumdur.

Bir kimse, üzerindeki nimet ve kabiliyetlerin Allah’ın bir inayet ve ikramı olduğunu bilse ve sahiplenme duygusunun itibari bir kıyaslama vasıtası olduğunun bilincinde olsa ve bu şekli ile kendine güvense, bir sakınca olmadığı gibi, Allah’ın verdiği nimetlerin farkında olmak anlamına gelir.

İnsan, enaniyete dayandığında yaptığı işlerde İlâhi kudreti nazara almayıp “Ben yaptım, ben ettim” şeklinde gururlanır.

Bu asır, adeta enaniyet asrıdır, “Ehl-i delalet, ene’ye binmiş, dalalet vadilerinde koşmakta” birbirlerinin enaniyetini okşamakta, eneler şişmekte, kalınlaşmakta, kabarmaktadır.

Halbuki, insanın gerçek büyüklüğü, enaniyetten sıyrılmakla mümkündür. Kur’an-ı Kerim, bütün iyiliklerin Allah’tan, bütün kötülüklerin nefisten olduğunu bildirir. (bk. Nisa, 4/79) İnsanın nefsi ise, bu ilahi hükmün aksine meyleder. Ortada bir başarı varsa kendinden bilir, başarısızlığı kadere yükler.

Kamil insanlar, “enaniyetsiz büyüklük” içindedirler. Büyüktürler, fakat büyüklenmezler. Bütün kemâlâtın, güzelliklerin Allah’tan geldiğini, bütün noksan ve çirkinliklerin kendilerinden kaynaklandığını itiraf ederler.

Her ay memurlara maaşlarını dağıtan bir mutemedin gurura hakkı olmadığı gibi, fakirlere yardım eden bir zenginin de gurura hakkı yoktur.

İnsanın ene (ben) merkezli bir hayattan kurtulması, yüce ideallerle mümkündür. “Her işinde Cenab-ı Hakk’ın rızasını gözetmek, imanın bütün gönüllere hakim olmasını istemek, ülkesinin maddî-manevî zirvelere çıkmasına çalışmak” gibi idealler, insanı eneye esir olmaktan, onun emrine girip etrafında dönmekten kurtarır. Böyle yüce ideallerden mahrum yaşayanlar ise, “ben” merkezli bir hayat yaşamaktan kurtulamazlar.
Ene, farazi ve vehmi benlik ve sahiplik duygusudur. Yani; hakikatte olmadığı halde, var gibi düşünülen bir sahiplenme, bir kabullenme duygusudur. Mesela; insanın ailesine benim ailem demesi, evine benim evim demesi, vücut ve azalarına benim vücudum ve benim azalarım demesi buna örnek olarak verilebilir. İşte buradaki “benim” ifadesi enedir.

Eki 13, 2016
R@bi@Sen

Kışlık Çetikler

Şub 7, 2012
R@bi@Sen

Fıstık Yeşili Pike

İlk defa gördüğüm bir örnek çok zarif   görünüyor.Farklıları görmek için tıklayın

Mar 27, 2011
R@bi@Sen

Boncuklu ve pullu çetik

dsc00812_filigran

Evde terlik giymeye gerek yok zaten terlik gibi bişi değilmi?Yada bir yerlere misafirliğe davetlisiniz çantanızda taşıyabileceğiniz güzel ve havalı terlik, yapımıda çok zor olmasa gerek örgü yapmayı bilenler için tabi. Ben çok beğendim ama pek çok uğraşmam lazım yada  kurs falan almam lazım bunu yapmam için ama bunu aldığım sayfadaki arkadaş fazla uğraşmamış olsa  gerek  sizlerde bir ziyaret edip sorun isterseniz.

 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=154323281333556&set=a.101710549928163.1700.100002676543952&type=1&theater

 

 

Sayfalar:12345»

Hakkımda

Merhaba; ben Rabia. Evli, üç dünya tatlısının annesiyim. Yemek, elişi, oya ve daha diğer şeyleri paylaşmak için burdayım. Sergilediğim ürünlerin bir kısmını satıyorum. Görüş ve önerilerinizi hakkımda sayfasına yazabilirsiniz. Ürün satışı ve iletişim için mail adresim: rabia@rabish.net

Etiketler

Bağlantılarım

Takvim

Ekim 2017
P S Ç P C C P
« Eyl    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031